Język: PL | EN | RO | LT | AE

Aktualności

Zapraszamy na COBOT Day (30-31 lipca 2025)

cobot day 135pxZapraszamy na pokaz unikalnych możliwości robotów współpracujących LORCH

Więcej…

Relacja z XII Wrocławskiego Sympozjum Spawalniczego „Innowacje w spawalnictwie”

linde 135px

W dniu 12 czerwca 2025 roku na Politechnice Wrocławskiej odbyło się XI Wrocławskie Sympozjum ...

Więcej…

Nowość w ofercie – AeroGuard: Inteligentny monitoring jakości powietrza

logo theo rywal

Z przyjemnością informujemy o rozszerzeniu naszego asortymentu o AeroGuard – nowoczesny system ...

Więcej…

Czerwiec 2025 pod znakiem spawarek laserowych THEO MA-1

logo theo rywal

Po intensywnym maju, kontynuowaliśmy promocję przełomowej technologii ręcznego spawania laserowego ...

Więcej…

Przegląd zawiesi - Zadbaj o bezpieczeństwo i niezawodność

serwis zawiesia 135px

Nie ryzykuj postaw na solidny serwis i pełne bezpieczeństwo!

Więcej…

Nowoczesna spawalnia w Branżowym Centrum Umiejętności w Żywcu – z wyposażeniem od RYWAL-RHC

logo bcu

26 maja 2025 r. w Zespole Szkół Budowlano-Drzewnych im. Armii Krajowej w Żywcu uroczyście otwarto ...

Więcej…

Zapraszamy na wystawę Anny Wysockiej pt. "Autoportret Animistyczny"

plakat 135px

Zapraszamy na nową wystawę w Muzeum Podróżników im. Tony’ego Halika!

Więcej…

Spotkanie z młodzieżą w Iławie

zdz logo

27 maja 2025r mieliśmy zaszczyt i przyjemność uczestniczyć w spotkaniu zorganizowanym przez iławski ...

Więcej… Zobacz wszystkie

Promocje

Baw się z MOSTem

lego zbiorcze

Kupuj profesjonalne tarcze MOST i wybierz 1 z 3 kompletów klocków LEGO®.

Więcej…

Wyprzedaż rocznika

speedcut 4 135px

Ostatnie wycinarki plazmowe i plazmowo-tlenowe z rocznika 2024

Więcej…

Graj w zielone

koszulka model

Otrzymaj zieloną koszulkę polo GRATIS przy zakupie pierwszej palety drutu (960 kg w szpulach lub ...

Więcej…

Oferta specjalna produktów firmy ESAB - Q2 2025

esab logo

W drugim kwartale polecamy produkty firmy ESAB - Renegade 1PH, Rogue EM 180/EMP 210 PRO oraz ...

Więcej… Zobacz wszystkie

Okazje cenowe

Korpusy dociskowe ZP-22/30 ESAB

korpus 135px

W okazjach cenowych korpusy dociskowe ZP-22/30 ...

Więcej…

MicorMIG 400 BG/3m panel BasicPlus LORCH

micormig 400 135px

W okazjach cenowych inwertorowy półautomat spawalniczy MicorMIG 400 BG/3m panel ...

Więcej…

T 300 DC LORCH

tig 30 dc 135px

W okazjach cenowych prostownik spawalniczy T 300 DC LORCH z panelem ControlPro ...

Więcej…

FANMIG 600 WP MOST

fanmig 600 wp 135px

W okazjach cenowych półautomat spawalniczy FANMIG 600 WP MOST do spawania ...

Więcej…

T 250 DC ControlPro

t250 dc lorch 135

W okazjach cenowych prostownik inwertowowy prostownik T 250 DC ControlPro Lorch ...

Więcej…

Przecinarka plazmowa Cutmaster 40 Thermal Dynamics

cutmaster 4 135px

W okazjach cenowych inwertorowa przecinarka plazmowa Cutmaster 40 ((Thermal ...

Więcej…

T 300 DC ControlPro Lorch

ponte

W okazjach cenowych prostownik inwertowowy prostownik T 300 DC ControlPro Lorch ...

Więcej…

PONTIG 1880HF MOST

ponte

W okazjach cenowych prostownik inwertowowy PONTIG 1880HF MOST do spawania ...

Więcej…

PONTIG 1880HF MOST w walizce

ponte

W okazjach cenowych prostownik inwertowowy PONTIG 1880HF MOST do spawania ...

Więcej… Zobacz wszystkie

Vademecum

Powierzchnia ma znaczenie – jak skutecznie przygotować metal do klejenia, spawania i malowania?

bristle 135px

Proces czyszczenia i przygotowania powierzchni to kluczowy etap poprzedzający wszelkie operacje ...

Więcej…

Kompleksowa ochrona głowy, twarzy, oczu i słuchu w jednym rozwiązaniu

135 g500 gu

W wielu środowiskach przemysłowych pracownicy są narażeni jednocześnie na zagrożenia mechaniczne, ...

Więcej…

Oryginalne przyrządy spawalnicze Demmeler

mailing demmeler 135px

W dzisiejszym świecie produkcji przemysłowej, precyzja i powtarzalność są kluczowymi elementami ...

Więcej…

SZYNY FUNDAMENTOWE DEMMELER – jeśli masz wielkie plany!

szyny 135

Elastyczny system mocowania DEMMELER rośnie wraz z zadaniami, jakie Państwo przed nim stawiają. ...

Więcej…

Przygotowanie powierzchni przed malowaniem z 3M™ Cubitron™ II 775L Hookit™

hookit akcja 135

Czy borykasz się z problemami wynikającymi z wykorzystania tradycyjnych materiałów ściernych ...

Więcej…

Nowoczesne rozwiązania w zaklejaniu kartonów i opakowań

paczka tartan

W dynamicznym świecie logistyki i produkcji, pewność dostawy i ochrona produktów są kluczowe. ...

Więcej…

Ochrona głowy w przemyśle z 3M™ Peltor™ G3000

peltor g3000 135

W dzisiejszym dynamicznie rozwijającym się przemyśle, zapewnienie odpowiedniego poziomu ochrony ...

Więcej…

Rozwiązania dla problemów elektroizolacyjnych z taśmą 3M™ Temflex™ 165

temflex 165 3m 135

Pracujesz z przewodami elektrycznymi i kablami, to wiesz że odpowiednie izolowanie, wiązkowanie ...

Więcej… Zobacz wszystkie

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejsze OWŚUS określają warunki, na jakich Serwis RYWAL-RHC realizuje usługi napraw, konserwacji, przeglądów, montażu, uruchomienia urządzeń oraz szkolenia w obsłudze tychże urządzeń.
  2. Usługi napraw dzielą się na usługi gwarancyjne i pogwarancyjne.
    • Usługi gwarancyjne są to usługi wykonywane w ramach gwarancji własnych produktów marki MOST, oraz urządzeń producentów dla których jesteśmy Autoryzowanym Punktem Serwisowym. Warunkiem przyjęcia do naprawy gwarancyjnej jest możliwość stwierdzenia daty zakupu / produkcji urządzenia.
    • Usługi pogwarancyjne Serwis RYWAL-RHC wykonuje dla urządzeń własnych sprzedawanych pod marką MOST oraz urządzeń producentów dla których serwis RYWAL jest Autoryzowanym Punktem Serwisowym którym skończył się termin ochrony gwarancyjnej lub klient utracił prawo do gwarancji.
  3. Usługi naprawcze innych urządzeń możemy wykonać zgodnie z wiedzą serwisanta i na odpowiedzialność klienta.
  4. Procedury zgłoszeń serwisowych oraz sposoby świadczenia usług są wspólne dla serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego.
  5. Warunki świadczenia usług serwisowych spisane w indywidualnej, pisemnej umowie zawartej z klientem, mają pierwszeństwo przed OWŚUS.

2. PROCEDURA ZGŁOSZEŃ SERWISOWYCH

  1. Rozpoczęciem procedury serwisowej jest zgłoszenie przez klienta zapotrzebowania na usługę. Zgłoszenie może być zrobione osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem internetowego zgłoszenia naprawy urządzenia spawalniczego lub uchwytu. Formularz zgłoszenia jest dostępny na stronie serwis.rywal.com.pl
  2. Naprawa urządzenia dokonywana jest w serwisie lub u klienta. Jest to uzależnione od rodzaju usterki oraz typu urządzenia. W przypadku napraw gwarancyjnych w serwisie, transport urządzenia odbywa się na koszt gwaranta. W przypadku napraw pogwarancyjnych za transport ponosi koszty klient.
  3. Zgłoszenie serwisowe powinno zawierać informacje o urządzeniu : typ, s/n, oraz opis usterki, dane kontaktowe klienta.
  4. Urządzenie powinno być kompletne np. w przypadku urządzenia spawalniczego musi być uchwyt spawalniczy, w przypadku kołkownicy – pistolet, w przypadku ostrzynki elektrod – uchwyt elektrodowy.
  5. Zgłoszenie serwisowe dokonane w dzień roboczy po godz. 16.00 oraz w sobotę, niedzielę lub święta uznaje się za dokonane o godz. 8.00 najbliższego dnia roboczego.
  6. Dla każdej naprawy otwierany jest dokument Zgłoszenia Serwisowego ZSR. Wystawienie dokumentu następuje w chwili fizycznego przyjęcia urządzenia do naprawy. Dokument zawiera potwierdzenie przyjęcia urządzenia, opis usterki, wykaz dodatkowego wyposażenia i wykonane czynności, wykaz wymienionych podzespołów oraz ocena jego sprawność po naprawie. Na dokumencie tym klient potwierdza przekazanie urządzenia do naprawy oraz odbiór po naprawie i jego sprawność po naprawie. Kopia dokumentu trafia do rąk klienta.

3. PROCEDURA ŚWIADCZENIA USŁUGI SERWISOWEJ

  1. Po dostarczeniu urządzenia do serwisu, serwis w ciągu 48 godzin jest zobowiązany rozpatrzyć zgłoszenie i poinformować klienta o statusie naprawy i w przypadku naprawy odpłatnej, przedstawić klientowi kosztorys tej naprawy. Złożenie urządzenia do naprawy, oznacza wyrażenie przez klienta zgody na dokonanie odpłatnej ekspertyzy — w przypadku urządzenia spawalniczego: 300,00 PLN netto + VAT, osprzętu gazowego: 50,00 PLN netto + VAT i uchwytu spawalniczego: 50,00 PLN netto + VAT, jednak opłata zostanie naliczona w przypadku odstąpienia przez klienta od usługi naprawy.
  2. O dodatkowych uszkodzeniach które zostaną zlokalizowane przez serwisanta, a wartość naprawy zwiększy się ponad 100 pln netto, klient zostanie powiadomiony e- mailem i od jego decyzji będzie zależało dalsze postępowanie naprawcze. Do 100 pln netto, serwis nie musi konsultować dodatkowych kosztów z klientem.
  3. Części zamówione i zakupione do naprawy nie podlegają zwrotowi. Klient w przypadku rezygnacji z naprawy, ponosi koszt związany z ich zakupem.
  4. Wszelkie czynności związane z działaniem serwisu są wykonywane z należytą starannością, wiedzą i zgodnie z obowiązującymi przepisami i warunkami technicznymi przewidzianymi przez producenta.
  5. Serwis RYWAL RHC dołoży wszelkich starań, aby wykonanie usługi nastąpiło w jak najkrótszym czasie.
  6. Ustala się czas naprawy gwarancyjnej i odpłatnej nie dłuższy niż 14 dni – w przypadku urządzeń produkcji krajowej i nie dłuższy niż 30 dni dla urządzeń produkcji zagranicznej.
  7. Serwis RYWAL RHC oferuje na czas naprawy urządzenie zastępcze podobnej klasy i zbliżonych parametrach. Jeżeli klient chce skorzystać z urządzenia w określonym czasie naprawy – jest to użyczenie odpłatne. W przypadku przekroczenia terminu naprawy z winy serwisu – jest to użyczenie darmowe. Każdorazowo musi być spisana umowa użyczenia.
  8. Każdą naprawę odpłatną kończy wystawienie faktury dla klienta.
  9. Uszkodzone części, zużyte płyny po naprawach pogwarancyjnych stanowią własność klienta i jest on zobowiązany odebrać je z serwisu przy odbiorze urządzenia.

4. GWARANCJA NA ŚWIADCZONE USŁUGI

  1. Gwarancja na usługę serwisową wynosi 3 miesiące. Jest to gwarancja na wykonaną pracę i części użyte do naprawy. Wyjątek stanowią części do urządzeń Lorch – gwarancja na nie wynosi 6 miesięcy.
  2. Oprócz gwarancji – usługi serwisowe (czyli dzieło podlega również rękojmi). Zgodnie z literą prawa – KC art. 556, 557 §1 i art. 568 – naprawiając urządzenia już używane, po okresie ochrony gwarancyjnej stosuje się jednoroczny okres rękojmi dla konsumentów.
  3. Serwis RYWAL-RHC wyłącza rękojmie dla usług serwisowych B2B.
  4. Jeżeli takie same usterki w naprawionych urządzeniach występują cyklicznie, serwis może odmówić kontynuowania naprawy ze względu na bezradność wobec problemu. Zwracana jest wówczas ostatnia kwota zapłaty za usługę.
  5. Rękojmia może zostać wyłączona całkowicie, gdy do naprawy zostaną użyte części na wybór których usługodawca nie miał wpływu (np. części używane i zaaprobowane lub dostarczone przez klienta.) Fakt taki zostanie odnotowany w Zleceniu Serwisowym ZSR. Podobnie ma się sprawa z częściami nieoryginalnymi – gdy oryginalne części są już niedostępne na rynku.
  6. Po naprawie urządzenia, gwarancja jest udzielana wyłącznie w zakresie dokonanej naprawy.
  7. W przypadku powtórnej wymiany części (dotyczy naprawy gwarancyjnej) gwarancja na tę część rozpoczyna się od nowa. Natomiast w przypadku rękojmi - biegnie ona dalej.
  8. Gwarancja i rękojmia po naprawie nie obejmuje przypadków, gdy powstanie usterki zostało spowodowane z winy użytkownika – zdarzeń mechanicznych, nieodpowiednich warunków pracy (wskazanych przez producenta), niewłaściwej, niezgodnej z instrukcją obsługi eksploatacją urządzenia.

5. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Wydawanie urządzeń z serwisu jest realizowane tylko i wyłącznie na podstawie oryginału dokumentu ZSR który otrzymał klient zostawiając urządzenie w serwisie.
  2. Reklamacja na wykonaną usługę winna być złożona przez klienta natychmiast po stwierdzeniu niezgodności Usługi Serwisowej ze Zleceniem serwisowym. Serwis jest zobowiązany ustosunkować się do reklamacji w terminie 14 dni. Jeżeli termin ten nie zostanie dotrzymany, reklamację należy uznać za uzasadnioną.
  3. W sprawach nie uregulowanych niniejszymi Ogólnymi Warunkami Świadczenia Usług Serwisowych, zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.

Podziel się z innymi!

Pozostałe serwisy firmy

odpylamy.pl
Projektowanie i dobór, montaż, serwis instalacji i urządzeń odpylających dla różnych gałęzi przemysłu.
szlifowanie.info
Serwis internetowy poświęcony obróbce stali nierdzewnej. Wszystko o materiałach, urządzeniach i technologiach.
elkrem.com.pl
Materiały i urządzenia do napawania i regeneracji. Układy plastyfikujące oraz obróbka CNC.
podnoszenie.eu
Systemy transportu bliskiego, żurawie, żurawików, suwnice, wciągników oraz wiele innych.
xiris.pl
Wysoce wyspecjalizowane kamery spawalnicze do badania jakości spoin spawalniczych
incoflex.pl
Polski producent materiałów ściernych dla przemysłu
www.matyergonomiczne.pl
Ergonomiczne, antyzmęczeniowe maty przemysłowe. Sprawdź jak możesz w prosty sposób poprawić zdrowie swoich pracowników.
www.integrator-rhc.pl
Dostawca i inetegrator systemów zrobotyzowanych dla przemysłu, systemów obróbczych oraz systemów narzędzi montażowych.